BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 16, 2011

Suara Nyaring Tetiba Jadik Suara Garau...

Tajuk bunyi cam sirius kan..?? Mmg sirius pon sbnrnya... Citer dia cenggini..

11hb aritu.. bby sitter chocho col.. bgtau..badan chocho panas.. Time tu dalam kul 3 ptg rasenya.. time tu aku tgh berehat2 kat umah sambil belek2 buku..untuk paper nextday. Actually aku ambik exam kpsl.. *org2 gomen msti tau ape tu kpsl...  Fon aku skalik bunyi daa.. skali bby sitter chocho.. dia ckp badan chocho panas.. ubat kat umah dia pon takde.. tu pon dia lap2 badan ngn kepala chocho ngn tuala basah je.. aku ckp.. nnti ptg aku amik trus nk bawak g klinik..

Lepas tu.. cepat2 col En. Suami bgtau chocho demam.. dia pon terkejut gak. Sbb chocho nih jenis jarang sgt dpt sakit.. aku pon rase cam tu gak.. Tetiba teringat.. bdk setempat ngn chocho demam daa banyak ari sbnrnya.. maybe jangkit kottt.. Mase aku g amik chocho tu..mmg badan dia panas semacam.. time aku smpi umah bbysitter tu.. aku tgk dia cam happy 2 je.. tengah lap2 badan ngn kepala... nmpak aku je terus sengih2.. Ee.. comeyy!! Demam2 pon still lg comeey anak mama nih..

Lepas En. Suami abe sje skool..  kteorg trus gerak g klinik.. Then ble jumpe doc..mmg doktor sahkan chocho demam.. tp sikit.. ! Tp sblm bwk g klinik aku daa siap2 kasi ubat demam. Ubat mmg daa standby daa kat umah sbnrnya.. tp nk jugak kteorg bwk chocho g klinik.. 

Anak tekak chocho pon ade sikit bengkak n merah.. So doc kasi 3 jenis ubat. Antibiotic, demam dan batuk plus selsema. Doktor ckp maybe akan kene batuk n selsema. So dia kasi jugak.. Lepas 2-3 kali makan ubat je.. chocho daa sehat.. alhamdulillah.. tp badan dia cam dedar2 lagi panasnya..

Tp smlmmmmm...... tetiba je... kahak chocho mencurah2 banyak.. siap muntah2...tp tak banyakk.. ble tgk muntah tuu.. kuar skali ngn kahak.. Oowwhh.. doktor ade remind.. maybe chocho akan muntah sbb nk kuarkan kahak.. sbb dia tak reti lg kan nk ludah.. so jalan lain.. mmg chocho akan muntah.. Yeaahhh.. btol.. smlm chocho muntah beberapa kali..

Aku perasan.. ble bg je ubat antibiotic tu..kahak dia mcm berlambak2 tp tak reti nk kuar. Aku ader gak tepuk2 membulat kat blakang untuk pecah2kan kahak dlm badan dia.. Lepas pd tu aku stop kan ubat tu..walhal..doc swuh abeskan jugak..

Smlm tgh2 tdo... lepas balik dr Jusco.. tetiba dia batuk2 kuar kahak.. Aku kasik la ader satu ubat standy nihh..batuk plus kahak... dr klinik yg same jugak.. Tp chocho still cam merengek.. Maybe dia ngantuk..dlm mase yg same tekak dia tak selesa.. Aku kasi chocho minum air suam dia tolak.. nanges2.. Then kasi susu.. dia tido..tp cam tdo2 ayam laaa..kejap2 kang nanges.. kejap2 kang bunyi nafas.. Siann ko tak tak..  

Tetiba bangun pg td.. mase aku kejutkan sbb nk anta umah bby sitter.. tetiba suara dia jd suara garau.. siyes kalako..!! Aku ngn En. Suami gelak2 la kan.. tp dlm mase yang same kteorg rase kesian..  En. Suami agak..aku silap sbb kasi ubat kahak tuu.. aku pon agak benda yg same jugak.. Sian chocho.. tak pasal2 bertukar suara jdik garau...

Ble g anta umah bby sitter..tetiba lak hingus kuar.. aduyaiiii... kesian chocho mama..dari suara NYARING bertukar jadik GARAU.. pastu lak.. hidung MELELEH2 la plakk.... Oihh kesian..

0 comments: