BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 4, 2011

9 Bulan 1 Hari...

9 bulan 1 hari??? Ngandung ke??? Eh2..tak laaa... blom ade rejeki lagi.. Smlm 'chocho' dah pon masuk 9 bulan.. Hohh..cepatnya anak mama membesar bagai johan..

Owhhh...smlm 3 April 2011...cukup anak mama 9 bulan... Sekejap je rase anak udah melebar membesar.. Lagi 3 bulan cukup setahun..

Since daa masuk 9 bulan ni.. makin banyak perkembangan anak aku ni akhir2 nih.. Anak korg pon same kan..kan...? Janganla pulak korg.. Eh2..btol ke anak dia ni dah pandai tuh.. Btol ke anak dia daa boleh nihh..?? Lain anak..lain perbezaanya.. Maybe anak korg lg advance dari anak aku...

Antara pencapaian terbaik:

1. Huhuhu... chocho skang daa ader gigi.. Actually.. first gigi 'chocho' tumbuh mase dia umur 8 bulan setengah (kalo tak silap haku).. Skang ni daa nk masuk gigi yang 2nd lak (dua2 belah bawah)..

2. Skang nih aku try bagi je ape yang aku makan... bagi 'chocho' rase2. Kdg2.. muke dia cam berkerut2..menandakan NO MORE MUMMY MAMA!! 'Chocho' paling suke eskrem cekelat... 

3. Skang nih..sgt suka berdiri tanpa pegang ape2..jap2 kang jatuh.. jap2 kang terhantuk.. hohh..pastu nangis! Nangis sbb terkejut...bkn sebab sakit!@. Sbb nangis nye kejap aje.. Skang dah pandai bertatih sambil pegang ujung2 perabut..

4. Skang lebih suke teman mama kat dapur.. same2 borak..(walhal aku tak paham ape 'chocho' nk bgtau..maybe dia excited lebih kott) Kejap2 kang..dgr aku jerit.. "Yumm...xbley g situ...". jap kang.."xbley masuk mulut.. kang nnti luka.." Umah aku dah rase cam anak saploh..plus cma kapal pecah! **Tak percaya sila dtg umah..bwk makanan sendiri.. minum aku kasik! 

5. Sgt suka main air.. Kalo sabtu/ahad dlm kul 1030-1100..waktu pg mmg aku bg dia mandi/main air puas2.. smpi dia sejuk2..tp 'chocho' mama sukeee... tp tang petang.. aku xbg dia main air lama2.. kang tak pasal2 berhingus idung ko nak! Penat nk kene menjawab nk en. Somi kang...

6. Owhhh...'chocho' dah pandai nangis2 mintak dukung kalo aku..saje wat marah2.. owhh sedeyy..ble tgk dia nangis kuar2 air mata.. *kejam kan mama ko nihh.. -_-

7. Dah pandai daa tgk citer2 katun kat TV...dan juga commercial break!!! Ko panggil la patplohpat kali pon...takdenye nk respon.. Hohh.. jangan ko malas bace buku dah laa ble besar nnti..yer laaaa..ngadap tv 24/7 jo... kang mama bantai buntuit 'chocho' tauuuu...

8. Sgt suka ngn r.control Astro.. kalo aku bg remote lain.. haram dia nk..tpppp yang tu jugak dia carik! Maybe sbb colourful ngn ringan! Bergaduh la mama ngn 'chocho' kalo tetiba kang tertukar channel..hmmm....grrr...

Hahha.. tak sabar nk balik umah.. nk sayang 'chocho' mama ketat2..nk peluk 'chocho' mama ketat2.. Lambatnya kul 5! Hoh..

MAMA SAYANG CHOCHO!!!

0 comments: